:: LOVE EACH OTHER ::

Thursday, January 27, 2011

~ Memang Syaitonn (eh, mcm title bicara sumi laks..pinjam ek..hikhik) ~

Tu lah...ni yang nak dibicarakan..luahan dan pandangan aku sebagai seorang kawan dan sahabat juga sebagai seorang manusia yang boleh berfikir yang mampu melontarkan hujah yang mantopp gitu pada kawanku nih. Citer nyer macam ni. Alkisah, satu hari tu kawan aku da terhidu kepesongan partner dia ngan pompuan lain. So,aku rase kalo sape2 pun la pompuan kat dunia ni mostly at least akan bagi penampor jepun sedas dua, then maki hamun and bla..bla..bla...kat si pengkhianat negara nih(especially yg kaco laki org la, mcm kes kawan aku nih)...so, nk dijadikan citer, kawan aku ni punye la baikkkk hati siap gi face to face lagik ngan budak pompuan yg asik usha hubby dia smpai lentok..boleh dia slow talk jek ngan budak tu???? siap bg nasihat bebaik lagik...siap bagi makan lagik kat fastfood restaurant beb. ade ke bini cool mcm tu? kalo aku da terbalik dunia nih gamaknyer...

ehehehe..tabik spring la aku kat kawan aku nih dgn tahap kesabaran dia yg da capai tahap cipan..si hubby tu patut sgt mghargai wife dia yg penyabar ni, ye lah..nak cari yg SETIA bukan senang bang oii..tp yang aku paling nk share dan ingatkan uol sume bahawa, hati pompuan ni kalau da terluka parah macam kawan aku ni (eventhough dia cool jek)..lambat nk pulih ooo..silap aribulan x pulih langsung...ape yg aku leh cakap lagik, in short words..hargailah dan sayangilah pasangan anda, x berbaloi carik yg lain kalau ianya hanya menambahkan masalah kat kepala hotak ko jek.betul x kawan2? betullll....tapi mmg kesian giler la kawan aku tuh..aku dpt bg nasihat suh dia sabar jek bebanyak, doa and solat mohon bantuan Allah bg petunjuk. aku kata, Allah amat memakbulkan doa orang2 yang teraniaya dan barulah dia senyum sket..lega sket hati kot..alhamdulillah..

No comments: